Me, Myself and I



Okej, ska alltså berätta lite (lär bli rätt mycket) om mig själv dåra.. Jag heter Cornelia Lisbeth Agnetha Hante Wikner och är född den 12 oktober 1995. Mina föräldrar är inte tillsammans längre, jag säger Mor istället för Mamma men jag säger inte far till min pappa. Min pappa är homosexuell och gift med en annan man, dessa har varit tillsammans sedan jag var ett halvår och de gifte sig 2005 eller något sånt där. Jag finner alltså inte gayvärlden konstig eller annorlunda någonstans eftersom att jag är uppvuxen med den, är på Pride varenda år tillexempel. Jag har en lillasyster som egentligen är min halvsyster, vi har inte samma pappa men det är komplicerat och jag tänker inte avslöja det här för det är min lillasysters och min familjs ensak. Hon är som min ''äkta'' syster iaf, för jag träffar henne varenda dag och sådär. Jag har två hundar, Eddie&Patrik båda är valpar fast Patrik är den nyaste. Hade en GoldenRetrivier, Dacke, som blev 12 år, hade haft han sedan jag var två år och att vara med när han avlivades i somras var nog det jobbigaste jag någonsin varit med om. Jag har varit med i olika tidningar och i radioprogramm och jag har tillochmed en egen dokumentär film - Cornelia Regnbågsungen. Tror ni mig inte så är det bara att googla det haha, den handlar iaf om mig och min familj och hur det varit att växa upp i en såkallad regnbågsfamilj (där det inte är Mamma, Pappa & två barn, utan snarare Mamma, Mamma, barn eller som i mitt fall - Pappa, Pappa, barn.) Jag är inte naturligt brunhårig utan snarare céndre/råttfärgad. När jag var liten var jag blond. Jag är inte 100% svensk, vem är det egentligen? Men jag är iaf kvarts (25%) från Österrike. Jag vet inte om jag skulle kunna säga att jag har en absolut bästavän, eller jo det är klart. Men jag har så många olika jag umgås med. Men mina närmaste måste jag nog säga är Elvira Jogefält, Ebba Öhman och Lisa Bylin & min kära Jesper Jakobsson, jag har fler nära vänner men dessa är dem jag träffar oftast. Såklart saknar jag folk, jag saknar en massa och dessa måste jag träffa snart. Men det känns som att det finns inte så mycket tid ibland, tiden rinner helt ärligt bara iväg.. Vill bara gratulera dem som orkade läsa allt det här haha; you guy's are wonderfull
you are ALL wonderfull.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Cornelia, en kvarts = 25 % :D

2009-09-28 @ 19:20:44
URL: http://enlarssons.blogg.se/
Postat av: caroline

Hej!! Jag har sett din film, jag tycker jätte mycket om den. Jag har osså 2 pappor så den filmen betyder mycket för mej. Ibörjan när då min pappa blev ihop med en man tycket jag det var kul och berättade det i skolan. Men alla retades för det så när jag började högstadiet så bestämde jag mej för att inte berätta det. Men nu går jag sista året på gymnasiet och i april gjorde jag ett eget arbete om min regnbågsfamilj. Så nu vet alla om det och ingen retades för det. Jag fattar ibland inte varför folk retas för det. Sedan vi lånade din film från avcentralen så har det känns bra för jag trodde inte det fanns fler "barn" som hade det som mej och mina syskon. Men nu så känns det så bra. Jag ville bara tacka dej för att du gjorde en film om din regnbågsfamilj. Jag gjorde ett bildspel om min regnbågsfamilj när jag berättade det i skolan och du vill kan du ju gå in på youtube och söka på min regnbågsfamilj så få du se bildspelet. Om du vill kan vi kanske skicka mail till varandra. kram caroline

2011-06-03 @ 19:47:10

Comment Here!

Alias:
Remember me?

E-mail:

Your Blog:

Your Thought's:

Trackback
RSS 2.0